مدارک ویزای سوئیس
مدارک ویزای سوئیس باید توسط یک دارالترجمه رسمی به انگلیسی ترجمه شود. برای مدارک ویزای سوئیس نیازی به اخذ تاییدیه از وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ندارید. مدارک ویزای سوئیس به شرح زیر است:

فرم درخواست ویزای سوئیس
رسید پرداخت هزینه ویزای درخواستی
گذرنامه فعلی متقاضی با تمام گذرنامه های قبلی
دو عکس 3.5x4.5
ارسال دعوتنامه (در صورت وجود)
گواهی اشتغال به کار
گردش حساب در 3 ماه گذشته
گواهی تمکن مالی به یورو
اصل و ترجمه کلیه مدارک مربوط به ملک
اصل و ترجمه شناسنامه و شناسنامه متقاضی
هزینه درخواست ویزای سوئیس
هزینه درخواست ویزای سوئیس در گروه مسافرتی ویسالند 4000000 تومان می باشد. این هزینه برای درخواست وقت سفارت و کلیه خدمات مربوط به ویزای سوئیس (پر کردن فرم شینگن سوئیس، بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت، کوپن هتل و غیره) اعمال می شود و کلیه هزینه های سفارت به عهده متقاضی می باشد.

 

 

مدت زمان پاسخگویی به ویزای سوئیس
در عرض 14 تا 21 روز کاری پس از تماس با آژانس ویزای سوئیس، پاسخ درخواست ویزای خود را دریافت خواهید کرد که باید شخصاً با رسید درخواست ویزا و شناسه خود به آن مراجعه کنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای دریافت پاسخ ویزای خود باید از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر یکشنبه تا پنجشنبه مراجعه کنید.

 

رد ویزای سوئیس
شایع ترین دلیل ریجکت شدن ویزای سوئیس، سابقه سفر ضعیف متقاضی است. دلایل رد ویزای سوئیس به شرح زیر است:

سابقه سفر متقاضی ناکافی است
ناتوانی در متقاعد کردن افسر ویزا در مورد هدف سفر
امکان پرداخت هزینه اقامت در سوئیس وجود ندارد
ارائه مدارک جعلی یا جعلی
ارائه بیمه نامه مسافرتی غیر معتبر
رد ویزای سوئیس و رد ویزا
ریجکتی ویزای سوئیس وجود ندارد و شما باید 90 روز پس از رد شدن پرونده خود مجددا درخواست دهید.برای مخالفت با ریجکت شدن ویزای سوئیس نیز می توانید با مراجعه حضوری به سفارت سوئیس در تهران، نامه اعتراض آمیزی به مسئولان ویزای این کشور ارسال کنید. همچنین می توانید این نامه را به سفارت سوئیس ایمیل کنید.

 

 

انواع ویزای سوئیس
بسته به هدف سفر متقاضی به سوئیس، ویزای این کشور در انواع مختلفی صادر می شود. بیشترین درخواست سوئیس ویزای توریستی، تحصیلی و کاری است که به شرح زیر بررسی خواهیم کرد:

 

1. ویزای توریستی سوئیس
این ویزا برای کاوش در سوئیس صادر می شود. گردش مالی سه ماهه در حساب متقاضی و توان مالی برای دریافت ویزای سوئیس تاثیر زیادی دارد. با ویزای توریستی می توانید هر 6 ماه یکبار به مدت 90 روز در سوئیس اقامت داشته باشید.

 

2.ویزای دانشجویی سوئیس
برای دریافت ویزای دانشجویی سوئیس باید دعوتنامه ای از مدرسه، دانشگاه یا موسسه آموزشی ارائه دهید. پس از فارغ التحصیلی باید این کشور را ترک کنید. مدت زمان ویزای دانشجویی سوئیس بستگی به تاریخ مندرج در دعوتنامه دارد.

3. ویزای کار سوئیس
دعوتنامه و ارائه مدارک زبان مهمترین شرط اخذ ویزای کار سوئیس می باشد. دعوتنامه ویزای کار سوئیس باید توسط شرکت، موسسه یا کارفرما ارسال شود و در محتوای دعوتنامه باید عنوان حرفه ای و محل کار ذکر شود.

سفارت سوئیس در تهران
سفارت سوئیس در تهران به نشانی الهیه، خیابان بوستان، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک 13 واقع شده است، اما خدمات ویزا و کنسولی را به VFSGlobal برون سپاری کرده است. برای حضور در آژانس ویزای سوئیس باید به آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم مراجعه کنید.