شرایط اخذ ویزای آلمان
آلمان به دلیل وضعیت پناهندگی و حمایت از پناهندگی در صدور ویزا بسیار سختگیر است. اگر شرایط زیر را برای اخذ ویزای آلمان نداشته باشید، نمی توانید ویزای آلمان را دریافت کنید.

شرایط ویزای آلمان عبارتند از:
1. توان مالی: ظرفیت مالی برای ویزای آلمان حداقل 200 میلیون تومان برای هر نفر است. اگر سرمایه شما کمتر از این مقدار باشد، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. صورت های مالی باید به یورو و دارای مهر و امضای شعبه صادر کننده باشد.

. گردش حساب: منظور از گردش حساب، دریافت ها و هزینه های روی حساب نیست، بلکه تعداد تراکنش های انجام شده بر روی حساب متقاضی در 3 ماه گذشته است. گردش مالی باید مطابق با لیست توان مالی باشد. اگر بین این دو مطابقت وجود نداشته باشد یا گردش حساب شما کم باشد، ویزای آلمان شما ریجکت می شود.

3. یک دعوتنامه قوی ارائه دهید: دعوتنامه قوی دعوتی از اعضای خانواده، تجاری یا نمایشگاه است. محتوای فراخوان باید شامل مشخصات کامل شخصی متقاضی و همچنین مدت زمان و محل اقامت متقاضی باشد. علاوه بر این، اگر دعوت شونده حامی نامزدی است، این موضوع باید در متن دعوتنامه ذکر شود.

4. سابقه سفر: برای ویزای آلمان نیازی به ارائه سابقه سفر نیست. اما اگر ویزای شینگن یا ویزای معتبر دیگری در پاسپورت خود داشته باشید، شانس شما برای گرفتن ویزای آلمان افزایش می یابد.

 

انواع ویزای آلمان
بسته به هدف سفر متقاضی به آلمان، ویزای آلمان در انواع مختلفی صادر می شود. رایج ترین درخواست ها برای ویزای آلمان برای ویزای توریستی، کاری و دانشجویی است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

1. ویزای توریستی آلمان
در حال حاضر با توجه به تعداد پناهندگان ایرانی در آلمان، ویزای توریستی ملی در شرایط سختی صادر می شود. ظرفیت مالی و گردش مالی تاثیر بسزایی در اخذ ویزای توریستی آلمان دارد. ارسال دعوت نامه و سابقه سفر شانس شما را برای گرفتن ویزای توریستی آلمان افزایش می دهد. هر 6 ماه یکبار می توانید 90 روز با این ویزا بمانید.

 ویزای دانشجویی آلمان:
معتبرترین دانشگاه های آلمان وجود دارد. برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان باید یک دعوتنامه معتبر از یک مدرسه، دانشگاه یا موسسه آموزشی مهم ارائه دهید. پس از فارغ التحصیلی، باید آلمان را ترک کنید.

3. ویزای کار آلمان:
یکی از شرایط اخذ ویزای کار آلمان، ارائه دعوتنامه از سوی شرکت یا کارفرما می باشد. اعتبار ویزای کار آلمان بستگی به درخواست کارفرما و تاریخ درج شده در دعوت نامه دارد.

 

 

مدارک ویزای آلمان
مدارک ویزای آلمان نیازی به ترجمه ندارد و اصل مدارک را می توان در سفارت همراه داشت.

 

مدارک ویزای آلمان به شرح زیر است:

فرم درخواست ویزای آلمان
پاسپورت فعلی متقاضی با تمامی ویزاها و پاسپورت های قبلی
تایید پرداخت هزینه درخواست ویزا
گواهی ازدواج
کلیه مدارک مربوط به ملک
گواهی اشتغال به کار
گواهی اشتغال به کار (اگر دانشجو هستید)
گردش حساب از 3 ماه گذشته با وجوه
بلیط رفت و برگشت و کوپن هتل را رزرو کنید
یک دعوت نامه مهم وارد کنید

 

 

هزینه ویزای آلمان
هزینه درخواست ویزای آلمان برای گروه مسافرتی استیلرز 4000000 تومان می باشد. این فقط هزینه درخواست است و تمام هزینه های سفارت به عهده متقاضی می باشد. اگر فقط نیاز به گرفتن وقت سفارت آلمان دارید، باید 400000 تومان بپردازید.

 

سفارت آلمان
زمان سفارت آلمان در ایران از طریق کارگزاری ویزامتریک برگزار می شود. پس از ثبت نام در سایت ویزامتریک و تعیین نوع ویزا می توانید از سفارت وقت بگیرید. سفارت ویزای آلمان تقریباً 45 روز پس از ارسال درخواست در دسترس است.

 

رد ویزای آلمان
شایع ترین دلیل رد ویزای آلمان، عدم اعتماد مقامات ویزای آلمان به بازگشت متقاضیان به کشور خود است. در اینجا رایج ترین دلایل رد ویزای آلمان آمده است:

مقامات ویزای آلمان به متقاضی برای بازگشت اعتماد ندارند
سابقه کیفری یا حقوقی در گذشته یا حال
مدارک نادرست یا نادرست ارائه دهید
یک پاسپورت آسیب دیده یا نامعتبر ارائه دهید
ارائه بیمه نامه مسافرتی غیر معتبر

 

پایان رد ویزای آلمان و اعتراض به امتناع
امتناع ویزای آلمان وجود ندارد. شما می توانید 9 ماه پس از تاریخ رد درخواست مجدداً با رفع اشکال و کاستی در پرونده خود اقدام کنید.ایراد رد ویزای آلمان این است که باید نامه ای به زبان آلمانی از طریق ایمیل برای افسران ویزا ارسال کنید. شما 1 روز تا 1 ماه برای اعتراض به ریجکت شدن ویزای آلمان و 1 روز تا 1 سال پس از مدت ریجکت برای مخالفت با سایر انواع ویزای آلمان فرصت دارید. پاسخ امتناع از صدور ویزای آلمان 40 روز کاری بعد ارسال خواهد شد.

 

 

مدت بازپرداخت ویزای آلمان
تقریباً 21 روز کاری پس از مراجعه به دفتر ویزامتریک، ویزای آلمان را دریافت خواهید کرد. برای دریافت پاسخ و مدارک مربوط به ویزای آلمان باید به همراه مجموعه مدارک در این دفتر حضور داشته باشید.

 

ویزای آلمان با دعوتنامه
امن ترین راه برای دریافت ویزای آلمان درخواست با یک دعوت نامه معتبر است. دعوت نامه می تواند از اعضای خانواده، یک دوست یا نمایشگاهی در آلمان باشد. محتوای دعوتنامه باید شامل مشخصات متقاضی، تاریخ ورود و خروج از آلمان و محل اقامت باشد. همچنین اگر دعوت شده شما را اسپانسر می کند باید در متن دعوت نامه آن را ذکر کند.

 

نکته مهم در اخذ ویزای آلمان
با توجه به حقانیت ملت و دولت آلمان، ارائه کامل مدارک، حضور به موقع در سفارت و ظاهر آراسته می تواند در اخذ ویزای این کشور کمک کند. این موضوعی است که اکثریت قریب به اتفاق آژانس های ویزای آلمان و واسطه ها به آن توجهی ندارند.

 

سفارت آلمان در ایران
سفارت آلمان در ایران در تهران، خیابان فردوسی، نبش Aleja Berlińska واقع شده است. کارگزاری ویزامتریک خدمات کنسولی و ویزا سفارت آلمان را بر عهده دارد. برای بازدید از این دفتر می توانید شنبه تا جمعه حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 16:30 به آدرس تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان 21، ساختمان شیراز مراجعه کنید..